Τάσεις
Σύμφωνα με τη νέα έκδοση της Focus on Tech Life της Focus Bari που διεξάγεται Πανελλαδικά συνεχώς από το 1995, παρατηρείται:
- Σημαντική άνοδος στη χρήση του διαδικτύου από άτομα ηλικίας 65-74 στην Ελλάδα.
- Οι Έλληνες δηλώνουν ότι αφιερώνουν περίπου 1,5 ώρα καθημερινά στα social media, τα οποία χρησιμοποιούν κυρίως για ψυχαγωγία και ενημέρωση , αλλά και για να διατηρούν ζωντανές τις σχέσεις τους με φίλους και συγγενείς.
- TikTok και Instagram σε απόλυτη κυριαρχία στους νέους ηλικίας 16-24, ενώ το Facebook παραμένει πιο δημοφιλές στις ηλικίες 35+.
- Το 65% των Ελλήνων δηλώνει ότι οι διαδικτυακές αγορές κάνουν τη ζωή τους πιο εύκολη.
- Δύο στους τρείς πολίτες έχουν κάνει online αγορές το τελευταίο εξάμηνο, ξοδεύοντας κατά μέσο όρο 976€.
- Οι άντρες επιλέγουν κυρίως ηλεκτρονικά είδη (33%) για αγορές από το διαδίκτυο, ενώ οι γυναίκες «σκορπούν» τα χρήματα τους σε ρούχα (49%).
- Οι χρεωστικές κάρτες και η αντικαταβολή είναι οι προτιμώμενοι τρόποι πληρωμής για τις online αγορές του κοινού.
Δείτε όλη την έρευνα εδώ
Σύμφωνα με τη νέα Πανελλαδική Έρευνα της Focus Bari, με θέμα "Γυναικοκτονίες στην
Ελλάδα: Αλήθειες & Κατανόηση του Φαινομένου", διαπιστώνεται ότι:
- Το 91% των πολιτών βλέπει ως κύριους δράστες των γυναικοκτονιών τους ερωτικούς
συντρόφους ή συζύγους, με τη ζήλεια να είναι το κύριο κίνητρο σε ποσοστό 84%. - Οι νεότερες γενιές βλέπουν τις γυναικοκτονίες ως ένα σύνθετο ζήτημα που συνδέεται
όχι μόνο με την ενδοοικογενειακή βία, αλλά και με ψυχικές ασθένειες, στερεότυπα κατά
των γυναικών, και κοινωνικές ανισότητες, υποδεικνύοντας παράλληλα την αδυναμία
προστασίας των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. - Το 82% των Ελλήνων δεν εμφανίζεται ικανοποιημένο από την αντίδραση του
δικαστικού συστήματος για στην αντιμετώπιση των γυναικοκτονιών, ενώ το 78%
πιστεύει πως δεν υπάρχουν αρκετές υποστηρικτικές υπηρεσίες για τα θύματα. - Σημαντική πλειοψηφία των πολιτών αναγνωρίζει τον κρίσιμο ρόλο των ΜΜΕ στη
διαμόρφωση της κοινής γνώμης για τις γυναικοκτονίες, αν και οι απόψεις διαφέρουν
ως προς τον τρόπο κάλυψης του θέματος. - Υπάρχει ευρεία συναίνεση των πολιτών για την ανάγκη πρόληψης και
ευαισθητοποίησης του κοινού, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο των
γυναικοκτονιών και να διατηρηθεί η κοινωνική συνοχή.
Δείτε όλη την έρευνα εδώ
Νέα Πανελλαδική Έρευνα από την Focus Bari
Σύμφωνα με νέα Πανελλαδική Έρευνα της Focus Bari, σχετικά με τις αντιλήψεις των
Ελλήνων για την εμπορική ναυτιλία και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος,
διαπιστώνεται ότι:
- Το αίσθημα της ναυτοσύνης δεν είναι αναπτυγμένο στα Ελληνόπουλα, με δύο στους
τρεις Έλληνες να δηλώνουν ότι δεν καλλιεργείται καθόλου.
- Αν και το 45% των ερωτηθέντων θεωρεί την ελληνική εμπορική ναυτιλία ως πολύ
αναπτυγμένη, οι νέοι έχουν αντίθετη άποψη.
- Το 53% των Ελλήνων δε θα επέλεγε ή δε θα πρότεινε σε κάποιον δικό του την
ενασχόληση με τη ναυτιλία
- Παρόλο που το 64% των πολιτών αξιολογεί ότι η Ελληνική εμπορική ναυτιλία θα
αναπτυχθεί στο μέλλον, μόνο το 26% τη θεωρεί σημαντική πηγή εσόδων για την εθνική
οικονομία
- Τέλος, εμφανίζεται έκδηλη η ανάγκη για δράσεις όσον αφορά στην ενδυνάμωση της
σχέσης των νέων με τη ναυτιλία.
Δείτε όλη την έρευνα εδώ
Η Focus Bari που εκπροσωπεί στην Ελλάδα το διεθνές δίκτυο IRIS (International Research Institutes) συμμετείχε σε μια πρωτότυπη έρευνα με θέμα «Επιδιώξεις – Όνειρα - Προσδοκίες» που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Δικτύου σε 17 χώρες στην αρχή του 2024.
Σύμφωνα με τα πολύ ενδιαφέροντα ευρήματα :
- Μόνο ένας στους δέκα Έλληνες δηλώνει ότι ζει ευτυχισμένος την ζωή που θα ήθελε
να ζει, και οι υπόλοιποι αισθάνονται μεγάλη απόσταση μεταξύ πραγματικότητας και
ονείρου!
- Η αναλογία των «ευτυχισμένων» πολιτών ποικίλει από χώρα σε χώρα, χωρίς αυτό να
συνδέεται απαραίτητα με το βιοτικό / οικονομικό της επίπεδο!
- Παρ’ όλα αυτά, κοινή επιδίωξη των λαών όλων των χωρών είναι μια καλύτερη
καθημερινότητα κι ένα ανεβασμένο βιοτικό επίπεδο.
- Ως προτεραιότητα των κυβερνήσεών τους, όλοι οι λαοί θεωρούν ότι η φροντίδα των
πολιτών πρέπει να είναι σε πρώτο επίπεδο συγκριτικά με την διεθνή επιρροή / θέση.
- Επτά στους δέκα Έλληνες αισθάνονται ότι σαν λαός δεν έχουμε κοινό όνειρο, και
μια έντονη επιθυμία είναι να νιώσουν «ξανά περήφανοι για την χώρα τους»!
- Έξι στους δέκα Έλληνες θα ήθελαν, αν μπορούσαν, να ζουν σε μια άλλη χώρα,
κατά προτίμηση στην Ελβετία, στις ΗΠΑ, στην Ιταλία και άλλες.
Δείτε όλη την παρουσίαση της έρευνας εδώ
Σύμφωνα με την νέα έκδοση της Focus on Tech Life της Focus Bari που διεξάγεται Πανελλαδικά
συνεχώς από το 1995:
- Όλοι οι Έλληνες (96%) είναι χρήστες internet, ενώ το 79% στην ηλικία 65-74 χρόνων σερφάρει καθημερινά, και μάλιστα από το κινητό, καθώς…
- Η κατοχή smartphone έχει φτάσει το 95% στην Ελλάδα.
- Η χρήση των social networks αποτελεί τον πρώτο λόγο σύνδεσης στο internet, ενώ…
- Δύο στους τρεις Έλληνες παραδέχονται ότι χαζεύουν άσκοπα μέσα στα σόσιαλ
- Επτά στους δέκα Έλληνες έχουν κάνει τουλάχιστον μια αγορά online μέσα στο τελευταίο εξάμηνο, και η τάση για ηλεκτρονικές αγορές σημειώνεται ανοδική.
- Τέλος, πάνω από ένας στους δύο Έλληνες θεωρούν ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί εξέλιξη στην πρόοδο της τεχνολογίας, όμως…
- Οι επτά στους δέκα ανησυχούν σχετικά με την πιθανότητα η Τεχνητή Νοημοσύνη να «ξεφύγει από τον έλεγχο»
Δείτε όλο το νέο τεύχος εδώ
Ομάδες, φίλαθλοι και στοιχήματα ήταν η επικέντρωση της τελευταίας Πανελλαδικής Έρευνας της Focus Bari, που—μεταξύ άλλων—έδειξε ότι:
- Δύο στους πέντε Έλληνες φίλαθλοι (42%) θεωρούν ότι οι στοιχηματικές εταιρίες θα πρέπει να χορηγούν αθλήματα και ομάδες, ενώ…
- Πάνω από ένας στους τρεις (35%) περιμένουν ότι οι χορηγοί της ομάδας τους θα τους παρέχει ειδικά προνόμια και προσφορές
- Επτά στους δέκα Έλληνες παραδέχονται ότι ο στοιχηματισμός στα αθλήματα είναι εθιστικός, αλλά…
- Ένας στους τρεις αρέσκονται να στοιχηματίζουν, καθώς ένα παιχνίδι βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ…
- Είναι ξεκάθαρη η σχέση μεταξύ στοιχηματισμού και παρακολούθησης αθλητικών γεγονότων, δηλαδή όταν στοιχηματίζει κάποιος σε ένα γεγονός, είναι πολύ πιθανό να το παρακολουθήσει
Δείτε όλη την παρουσίαση της έρευνας εδώ
Η τελευταία έρευνα του Focus Bari μοιράζεται μια έρευνα σχετικά με τους Έλληνες και τα τυχερά παιχνίδια.
Δείτε όλη την παρουσίαση εδώ
Η τελευταία έρευνα του Focus Bari μοιράζεται μια έρευνα σχετικά με τους Έλληνες και την ψυχική τους υγεία και μεθόδους αυτοβελτίωσης
Δείτε όλη την παρουσίαση εδώ
Η τελευταία έρευνα του Focus Bari μοιράζεται τα CX Stories : Οι Εμπειρίες Πελατών όπως ακριβώς τις Ζουν
Δείτε όλη την παρουσίαση εδώ
Σύμφωνα με το τελευταίο τεύχος του Focus on Tech Life Tips, το 96% των Ελλήνων είναι online...
Δείτε το τελευταίο τεύχος εδώ