Τάσεις
Πόσο ανησυχούν οι Έλληνες όταν μοιράζονται τα προσωπικά τους στοιχεία και δεδομένα; Ποια στοιχεία είναι πιο πρόθυμοι να μοιραστούν και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Τι περιμένουν ως «αντάλλαγμα»; Μάθετε όλα όσα θέλατε να γνωρίζετε για τους Έλληνες και το GDPR στην νέα Πανελλαδική Έρευνα της Focus Bari | YouGov. Δείτε όλη την παρουσίαση εδώ
Ποια είναι η επαγγελματική και οικονομική κατάσταση των Ελλήνων σήμερα, μετά από δύο χρόνια πανδημίας; Πόσοι και ποιοι είναι εκείνοι που κατάφεραν να εκμεταλλευθούν τις ευκαιρίες που υπάρχουν σε κάθε κρίση, να αναπτύξουν νέες δεξιότητες και να βελτιωθούν επαγγελματικά και οικονομικά; Και πόσοι και ποιοι είναι εκείνοι που σήμερα βρίσκονται σε χειρότερη κατάσταση και για ποιους λόγους; Δείτε τα αποτελέσματα της νέας Πανελλαδικής Έρευνας από την Focus Bari | YouGov εδώ
Σύμφωνα με την νέα Πανελλαδική Έρευνα της Focus Bari | YouGov, 56% των Ελλήνων βιώνουν ασταθή ψυχολογική κατάσταση με μεταπτώσεις μέσα στην ημέρα, 58% δηλώνουν χειρότερη κοινωνικότητα, ενώ αυξάνεται η αναλογία εκείνων που η υγεία τους είναι σε χειρότερη κατάσταση σε σχέση με δύο χρόνια πριν, προ πανδημίας. Δείτε όλη την έρευνα εδώ
Οι συνθήκες της πανδημίας που ξεκίνησαν πριν από δυο σχεδόν χρόνια έχουν φέρει δραματικές αλλαγές σε όλους τους τομείς της ζωής μας: εργασία, κοινωνικοποίηση, καθημερινότητα, ανθρώπινες σχέσεις, αλλά και στην σχέση με το ίδιο μας το σπίτι! Περνώντας πολύ περισσότερο χρόνο στο σπίτι, διαμορφώνοντας ειδικούς χώρους για τηλεργασία, σχεδόν όλοι οι Έλληνες «έζησαν» την μόνιμη κατοικία τους με καινούργιο τρόπο και είχαν την ευκαιρία να ασχοληθούν πολύ περισσότερο με τους χώρους της. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα που σχεδίασε και υλοποίησε η Focus Bari για το πρώτο Phygital Ετήσιο Συνέδριο DYI & Home Improvement που πραγματοποιήθηκε στις 1 και 2 Δεκεμβρίου 2021 στην Αθήνα:
- 95% των Ελλήνων έκαναν τουλάχιστον μια ενέργεια «ξεκαθαρίσματος» και αναδιαμόρφωσης του σπιτιού τους τον τελευταίο χρόνο.
- Οι 3 στους 4 έκαναν τουλάχιστον μια εργασία επισκευής ή βελτίωσης κάποιου χώρου, ενώ μια αντίστοιχη αναλογία προγραμματίζει να κάνει μια τέτοια ενέργεια μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
- Συγκρίνοντας την πρόθεση που εκφράστηκε σε αντίστοιχη έρευνα της Focus Bari για το Συνέδριο του 2019 με τις εργασίες που έγιναν το 2020/21, διαπιστώνεται ότι…
- Τις χρονιές της πανδημίας, οι Έλληνες έκαναν πολύ περισσότερες εργασίες επισκευών / αναδιαμόρφωσης / βελτίωσης της κατοικίας τους απ’ ότι προγραμμάτιζαν, ...
- Με αποτέλεσμα όλη η αγορά του DIY/Home Improvement να παρουσιάζει αύξηση κατά την διάρκεια της πανδημίας.
Την παρουσίαση της Ξένιας Κούρτογλου, ιδρύτριας Focus Bari μπορείτε να βρείτε εδώ
Τα αποτελέσματα της μεγάλης πανελλαδικής έρευνας που διεξήγαγε η Focus Bari για την εικόνα που έχει το ελληνικό κοινό για τις φαρμακευτικές εταιρίες παρουσίασε η ιδρύτρια της εταιρίας, Ξένια Κούρτογλου, στο συνέδριο Reputation Pharma που διοργανώθηκε από την Reputation Unique ως phygital event, στις 3 Νοεμβρίου στην Αθήνα. Τα κυριότερα ευρήματα έδειξαν:
- Οι φαρμακευτικές εταιρίες έχουν σχετικά καλή εικόνα μεταξύ του ελληνικού κοινού, το οποίο αναγνωρίζει την συμβολή τους στην προστασία της υγείας και στην αντιμετώπιση των ασθενειών.
- Η εικόνα του κλάδου παρουσιάζεται σχετικά βελτιωμένη στην “covid” εποχή, παρά το «βαρύ» κλίμα που υπάρχει λόγω των καταστάσεων που συμβαίνουν την τελευταία διετία.
- Το κοινό αναγνωρίζει σε αρκετό βαθμό την συμβολή και συνεισφορά των φαρμακευτικών εταιριών στην αντιμετώπιση της πανδημίας.
- Τέλος, οι Ελληνικές φαρμακευτικές εταιρίες παρουσιάζουν αρκετά καλύτερη εικόνα έναντι των πολυεθνικών.
Δείτε όλη την παρουσίαση της έρευνας εδώ
Μεγάλη, διεθνής έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το δίκτυο IRIS σε 22 χώρες και στην Ελλάδα από την Focus Bari, έδειξε ότι:
- Οι καταναλωτές έδωσαν περισσότερη βαρύτητα στην διατροφή και γενικότερα στο φαγητό μέσα και έξω από το σπίτι, απ’ ότι στην κατανάλωση αλκοολούχων ποτών
- Οι οικογένειες δέθηκαν περισσότερο, και ο ποιοτικός χρόνος με την οικογένεια πήρε μεγαλύτερες διαστάσεις
- Παρά την αρκετά μεγάλη αναλογία εμβολιασμένων στις περισσότερες χώρες, ο κόσμος προτιμά να πηγαίνει σε υπαίθριες εκδηλώσεις ψυχαγωγίας και χώρους εστίασης, απ’ ότι σε αντίστοιχα που γίνονται σε κλειστούς χώρους
- Πιθανά λόγω της πανδημίας, φαίνεται αυξημένο το ενδιαφέρον των ανθρώπων για βιωσιμότητα και προστασία του περιβάλλοντος
Μπορείτε να βρείτε αναλυτικά την παρουσίαση της έρευνας με όλα τα στοιχεία από 22 χώρες εδώ
Σύμφωνα με πρόσφατη πανελλήνια έρευνα της Focus Bari μέσω του online panel Focus Bari | YouGov, το 94% των Ελλήνων ψωνίζει συστηματικά / τακτικά τουλάχιστον μια προϊοντική κατηγορία σε private label. Η αγορά αυτή φαίνεται να έχει εξελιχθεί «γεωμετρικά» μέσα στην τελευταία 20ετία, συγκρίνοντας αντίστοιχες έρευνες της Focus Bari του 2000-2010-2021 που δείχνουν ότι:
- Το 2000, ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές (50%) αγόραζε τακτικά / συστηματικά τουλάχιστον ένα είδος σε private label.
- H αναλογία αυτή εντοπίζεται στο 77% στην έρευνα του 2010, που παρουσιάστηκε στο αντίστοιχο συνέδριο, και φτάνει σήμερα στο 94%.
- Αυτό που επίσης παρουσιάζει μεγάλη διαφοροποίηση είναι η ποικιλία των διαφορετικών ειδών που σήμερα οι καταναλωτές δηλώνουν ότι αγοράζουν συστηματικά σε private label, με τα χαρτικά να προηγούνται, να ακολουθούν τα απορρυπαντικά / καθαριστικά, καθώς και 40 περίπου άλλα είδη.
- Αξιοσημείωτο είναι ότι τόσο στην έρευνα του 2010, όσο και στην φετινή, αρκετά μεγάλη αναλογία καταναλωτών αποδίδει value for money στα private labels, αν και …
- Η μεγάλη πλειονότητα εξακολουθεί να προτιμά τα επώνυμα brands όταν τα βρει σε προσφορές / τιμές που πλησιάζουν εκείνες των private labels.
Δείτε όλη την παρουσίαση της έρευνας εδώ
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η έρευνα που διεξήγαγε η Focus Bari | YouGov σχετικά με τις συνήθειες αγοράς από τα σουπερμάρκετ αλλά και κατανάλωσης συγκεκριμένων ειδών τροφίμων που διαμορφώθηκαν μέσα από τις συνθήκες της πανδημίας, δείχνοντας ότι:
- 4 στους 10 Έλληνες ψώνισαν τουλάχιστον μια φορά είδη σουπερμάρκετ online, επιπλέον ένας στους 3 σκέπτονται να υιοθετήσουν αυτή την συνήθεια στο μέλλον, ενώ…
- 13% προτιμούν τo online κανάλι ως το κύριο για τα ψώνια σουπερμάρκετ και 9% δηλώνουν ότι θα έχουν την online εκδοχή ως κύριο κανάλι στο μέλλον
- 9 στους 10 online supermarket shoppers έχουν ψωνίσει απ΄ευθείας από το e-shop της αλυσίδας που προτιμούν, ενώ ένας στους τρεις έχουν ψωνίσει είδη supermarket μέσω του app ενός food delivery service
- Κατά την περίοδο της πανδημίας περισσότεροι από 1 στους 3 Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να έχουν αυξήσει την αγορά Φρέσκων φρούτων & λαχανικών, και προϊόντων καθαρισμού.
- Αντιθέτως, κατακόρυφη είναι η μείωση της κατανάλωσης προμαγειρεμένων γευμάτων και έτοιμου φαγητού, καθώς και του αλκοόλ
Δείτε ή κατεβάστε την παρουσίαση της έρευνας εδώ
Δείτε εδώ μερικά key highlights από την έρευνα για την γυναικεία επιχειρηματικότητα από την Focus Bari για λογαριασμό της Vodafone