focusbari

Group 193

Τάσεις

Τάσεις

Αναζήτηση ανα Έτος
Αναζήτηση ανα Κατηγορία
12 / 102021Έρευνα για τις συνήθειες διατροφής & εστίασης σε 22 χώρες

Μεγάλη, διεθνής έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το δίκτυο IRIS σε 22 χώρες και στην Ελλάδα από την Focus Bari, έδειξε ότι:

  • Οι καταναλωτές έδωσαν περισσότερη βαρύτητα στην διατροφή και γενικότερα στο φαγητό μέσα και έξω από το σπίτι, απ’ ότι στην κατανάλωση αλκοολούχων ποτών
  • Οι οικογένειες δέθηκαν περισσότερο, και ο ποιοτικός χρόνος με την οικογένεια πήρε μεγαλύτερες διαστάσεις
  • Παρά την αρκετά μεγάλη αναλογία εμβολιασμένων στις περισσότερες χώρες, ο κόσμος προτιμά να πηγαίνει σε υπαίθριες εκδηλώσεις ψυχαγωγίας και χώρους εστίασης, απ’ ότι σε αντίστοιχα που γίνονται σε κλειστούς χώρους
  • Πιθανά λόγω της πανδημίας, φαίνεται αυξημένο το ενδιαφέρον των ανθρώπων για βιωσιμότητα και προστασία του περιβάλλοντος

Μπορείτε να βρείτε αναλυτικά την παρουσίαση της έρευνας με όλα τα στοιχεία από 22 χώρες εδώ

08 / 092021Έρευνα για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Σύμφωνα με πρόσφατη πανελλήνια έρευνα της Focus Bari μέσω του online panel Focus Bari | YouGov, το 94% των Ελλήνων ψωνίζει συστηματικά / τακτικά τουλάχιστον μια προϊοντική κατηγορία σε private label.  Η αγορά αυτή φαίνεται να έχει εξελιχθεί «γεωμετρικά» μέσα στην τελευταία 20ετία, συγκρίνοντας αντίστοιχες έρευνες της Focus Bari του 2000-2010-2021 που δείχνουν ότι:

  • Το 2000, ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές (50%) αγόραζε τακτικά / συστηματικά τουλάχιστον ένα είδος σε private label.
  • H αναλογία αυτή εντοπίζεται στο 77% στην έρευνα του 2010, που παρουσιάστηκε στο αντίστοιχο συνέδριο, και φτάνει σήμερα στο 94%.
  • Αυτό που επίσης παρουσιάζει μεγάλη διαφοροποίηση είναι η ποικιλία των διαφορετικών ειδών που σήμερα οι καταναλωτές δηλώνουν ότι αγοράζουν συστηματικά σε private label, με τα χαρτικά να προηγούνται, να ακολουθούν τα απορρυπαντικά / καθαριστικά, καθώς και 40 περίπου άλλα είδη.
  • Αξιοσημείωτο είναι ότι τόσο στην έρευνα του 2010, όσο και στην φετινή, αρκετά μεγάλη αναλογία καταναλωτών αποδίδει value for money στα private labels, αν και …
  • Η μεγάλη πλειονότητα εξακολουθεί να προτιμά τα επώνυμα brands όταν τα βρει σε προσφορές / τιμές που πλησιάζουν εκείνες των private labels.

Δείτε όλη την παρουσίαση της έρευνας εδώ

26 / 052021Οι συνήθειες διατροφής και αγορών super market στην πανδημία

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η έρευνα που διεξήγαγε η Focus Bari | YouGov σχετικά με τις συνήθειες αγοράς από τα σουπερμάρκετ αλλά και κατανάλωσης συγκεκριμένων ειδών τροφίμων που διαμορφώθηκαν μέσα από τις συνθήκες της πανδημίας, δείχνοντας ότι:

  • 4 στους 10 Έλληνες ψώνισαν τουλάχιστον μια φορά είδη σουπερμάρκετ online, επιπλέον ένας στους 3 σκέπτονται να υιοθετήσουν αυτή την συνήθεια στο μέλλον, ενώ…
  • 13% προτιμούν τo online κανάλι ως το κύριο για τα ψώνια σουπερμάρκετ και 9% δηλώνουν ότι θα έχουν την online εκδοχή ως κύριο κανάλι στο μέλλον
  • 9 στους 10 online supermarket shoppers έχουν ψωνίσει απ΄ευθείας από το e-shop της αλυσίδας που προτιμούν, ενώ ένας στους τρεις έχουν ψωνίσει είδη supermarket μέσω του app ενός food delivery service
  • Κατά την περίοδο της πανδημίας περισσότεροι από 1 στους 3 Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να έχουν αυξήσει την αγορά Φρέσκων φρούτων & λαχανικών, και προϊόντων καθαρισμού.
  • Αντιθέτως, κατακόρυφη είναι η μείωση της κατανάλωσης προμαγειρεμένων γευμάτων και έτοιμου φαγητού, καθώς και του αλκοόλ

Δείτε ή κατεβάστε την παρουσίαση της έρευνας εδώ

 

14 / 052021Η έρευνα της Focus Bari & της Vodafone για τις Ελληνίδες Επιχειρηματίες

Δείτε εδώ μερικά key highlights από την έρευνα για την γυναικεία επιχειρηματικότητα από την Focus Bari για λογαριασμό της Vodafone

 

14 / 042021H αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα & την Ευρώπη

Δείτε τα αποτελέσματα έρευνας για την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα και σε 9 χώρες της Ευρώπης εδώ

Για να μάθετε περισσότερα για την συνεργασία της Focus Bari με την YouGov πατήστε εδώ

 

 

07 / 0420211 Χρόνος Covid-19

Δείτε πως άλλαξε η ζωή μας μέσα σε έναν χρόνο, μέσα από το συγκεντρωτικό report με όλες τις έρευνες της Focus Bari για τον Covid-19 από τον Απρίλιο 2020 έως τον Μάρτιο 2021

Μέρος 1

Μέρος 2

 

 

03 / 032021Έρευνα για την παρενόχληση και την βία

Τους τελευταίους μήνες απασχολούν την κοινή γνώμη εκτεταμένα φαινόμενα σεξουαλικής παρενόχλησης και βίας πάσης φύσεως (λεκτική, σωματική, συναισθηματική), φέροντας στο φως εμπειρίες ανθρώπων από σημαντικούς επαγγελματικούς χώρους.  Σ’ αυτό το πλαίσιο, η Ξένια Κούρτογλου, ιδρύτρια της Focus Bari και ο Στέφανος Ξενάκης, συγγραφέας, υλοποίησαν μια έρευνα κοινής γνώμης μέσα από τα social networks τους.  Στην έρευνα συμμετείχαν 906 άνθρωποι, και τα βασικά ευρήματα δείχνουν ότι:

  • Οι τέσσερις στις πέντε γυναίκες 25-64 χρόνων στην Αττική (82%) ομολογούν ότι έχουν δεχθεί στην ζωή τους τουλάχιστον μια φορά μια τέτοια συμπεριφορά στον επαγγελματικό τους χώρο, και…
  • Μια αντίστοιχη αναλογία γυναικών (84%) δηλώνουν ότι γνωρίζουν τουλάχιστον έναν άνθρωπο στον περίγυρό τους που έχει δεχθεί τουλάχιστον μια τέτοια συμπεριφορά στην ζωή του, και παρόμοιο ποσοστό (85%) το φαινόμενο δηλώνεται και από τους άντρες για τον περίγυρό τους.
  • Τα πιο συχνά φαινόμενα που έχουν δεχθεί η μία στις δύο γυναίκες είναι η λεκτική βία (φωνές, βρισιές, κλπ.), η συναισθηματική βία (εκφοβισμός, σαμποτάρισμα, κλπ.), αλλά και η σεξουαλική παρενόχληση (υπαινιγμοί, υπονοούμενα, αγγίγματα, κλπ.)
  • Επτά στις δέκα γυναίκες (73%) θεωρούν ότι το φαινόμενο της σεξουαλικής παρενόχλησης είναι υπαρκτό και πολύ σοβαρό, ενώ…
  • Η αναλογία ανεβαίνει στο 84% όσον αφορά στην συναισθηματική βία, που επίσης θεωρείται ένα φαινόμενο υπαρκτό, εκτεταμένο και πολύ σοβαρό
  • Την μεγάλη έκταση των φαινομένων αυτών δηλώνουν επίσης και οι άντρες, σε αναλογία 53% για την σεξουαλική παρενόχληση και 67% για την βία πάσης φύσεως.
  • Σχετικά με συγκεκριμένους επαγγελματικούς χώρους, όπως είναι φυσικό λόγω της πρόσφατης δημοσιότητας, τα φαινόμενα αυτά αποδίδονται περισσότερο στον καλλιτεχνικό, αθλητικό και χώρο της επικοινωνίας/ΜΜΕ, καθώς και στον ιδιωτικό τομέα, μεγάλες και μικρότερες επιχειρήσεις.
  • Όμως, μια μεγάλη αναλογία κοινού (51% για την σεξουαλική παρενόχληση και 59% για την βία πάσης φύσεως) θεωρεί ότι τα φαινόμενα αυτά συμβαίνουν σε όλους τους επαγγελματικούς χώρους/κλάδους.
  • Τέλος, εννιά στις δέκα γυναίκες (89%) θεωρούν ότι είναι πολύ καλό που τα φαινόμενα αυτά «έρχονται στο φως» έστω και τώρα, ενώ οι δύο στις τρεις (67%) πιστεύουν πως όλες αυτές οι κινήσεις που γίνονται θα βοηθήσουν στο να περιοριστούν από εδώ και στο εξής αυτά τα φαινόμενα και συμπεριφορές.

Μπορείτε να δείτε όλη την παρουσίαση εδώ

16 / 022021Η επαγγελματική και οικονομική κατάσταση των Ελλήνων 1 χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας

Δώδεκα μήνες μετά τα πρώτα κρούσματα της πανδημίας στην χώρα μας, βρίσκουν συνολικά χειρότερη την επαγγελματική και οικονομική κατάσταση για σημαντική αναλογία ανθρώπων στην χώρα μας.  Σύμφωνα με την τελευταία πανελλαδική έρευνα της Focus Bari:

  • To 30% των Ελλήνων δηλώνει πως σήμερα, ένα χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας στην χώρα, η επαγγελματική τους κατάσταση είναι χειρότερη, ενώ μόνο το 10% δηλώνει πως είναι καλύτερα τα επαγγελματικά του σήμερα σε σχέση με 12 μήνες πριν
  • Για όσους τα επαγγελματικά χειροτέρεψαν, οι βασικοί λόγοι είναι πως η επιχείρησή τους υπολειτουργεί για μεγάλα χρονικά διαστήματα, οι ελεύθεροι επαγγελματίες επειδή περιορίστηκαν πολύ οι εργασίες τους, ενώ μεγάλη μερίδα εργαζομένων βρίσκεται σε αναστολή, υποαπασχόληση ή και εντελώς εκτός εργασίας καθώς η επιχείρηση που εργάζονταν είτε έχει σταματήσει να λειτουργεί λόγω πανδημίας, είτε έχει κάνει μειώσεις προσωπικού.
  • Για την μικρή αναλογία που δηλώνει βελτιωμένη επαγγελματική κατάσταση, οι κύριοι λόγοι είναι η δημιουργία νέας απασχόλησης, η απόκτηση καινούργιων δεξιοτήτων, αλλά και η καλύτερη αξιοποίηση του χρόνου που διαθέτουν καθώς εργάζονται από απόσταση.
  • Από την άλλη μεριά, το 36% των Ελλήνων δηλώνουν πως η οικονομική τους κατάσταση είναι χειρότερη σε σχέση με 12 μήνες πριν, ενώ μόλις το 9% δηλώνει το αντίθετο.
  • Για όσους χειροτέρεψαν τα οικονομικά, ο βασικός λόγος (75%) είναι η μείωση των εσόδων τους, κι ακόμα, το ότι χρειάζεται να στηρίξουν άλλα μέλη της οικογένειας που έχουν πληγεί οικονομικά, ή το ότι τους έτυχαν κάποια απρόβλεπτα έξοδα.
  • Για την μικρή μερίδα Ελλήνων που εμφανίζονται σήμερα με καλύτερα οικονομικά απ’ ότι πέρσι, ο κυριότερος λόγος είναι ότι μείωσαν τα έξοδά τους , καθώς και το ότι δημιούργησαν νέες πηγές εσόδων ή/και αξιοποίησαν πηγές εσόδων που ήδη είχαν.

Δείτε την όλη την παρουσίαση της έρευνας εδώ

01 / 022021Η επίδραση της πανδημίας στις ανθρώπινες σχέσεις

Μέσα στο 2020-21 σε συνθήκες COVID & μέτρα / lockdown που συνεχίζονται,  αλλάζει όλη μας η ζωή και το ίδιο συμβαίνει και στις σχέσεις μας.  Καθώς η ποιότητα των σχέσεών μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ποιότητα της ζωής μας, η τελευταία έρευνα της Focus Bari εστίασε σε όλα τα είδη των ανθρωπίνων σχέσεων (οικογενειακές, ερωτικές, φιλικές, επαγγελματικές, κοινωνικές) και πώς επηρεάστηκαν την τελευταία χρονιά.  Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία σχεδιασμού με την Vivid Vibes, σε δείγμα 1623 ατόμων, 16+ ετών Πανελλαδικά, στις 26-28 Ιανουαρίου 2021 και αποκάλυψε ότι:

  • Ο βαθμός ικανοποίησης των Ελλήνων από τις σχέσεις τους αυτήν την περίοδο εντοπίζεται σε επίπεδο «μέτριο προς αρκετά καλό», με τις οικογενειακές και φιλικές σχέσεις να παίρνουν ένα 7.5/10, ενώ πολύ χαμηλότερα βρίσκεται ο βαθμός ικανοποίησης από τις ερωτικές, τις επαγγελματικές και τις κοινωνικές σχέσεις.
  • Όπως είναι φυσικό, ο βαθμός ικανοποίησης και η σημαντικότητα των μεμονωμένων ειδών σχέσεων διαφοροποιείται ανάλογα με την ηλικία και την φάση ζωής, όπου οι ερωτικές σχέσεις αφορούν περισσότερο τις νεαρές ηλικίες, ενώ οι επαγγελματικές και οι οικογενειακές τις ηλικίες 35+.
  • Είναι ενδιαφέρον ότι σχεδόν δύο στους τρεις Έλληνες (64%) δηλώνουν ότι λόγω της πανδημίας και των συνθηκών της, τουλάχιστον ένα είδος σχέσεών τους χειροτέρεψε, ενώ 53% αισθάνονται ότι τουλάχιστον ένα (άλλο) είδος σχέσεων καλυτέρευσε.
  • Ο μεγάλος «χαμένος» των σχέσεων λόγω της πανδημίας είναι οι κοινωνικές σχέσεις, με το 40% του κοινού να δηλώνει ότι χειροτέρεψαν, ενώ ο μεγάλος «κερδισμένος», φαίνεται ότι είναι - παρά τις πιθανές εντάσεις λόγω εγκλεισμού - οι οικογενειακές σχέσεις.
  • Τα υπόλοιπα είδη σχέσεων - φιλικές, ερωτικές, επαγγελματικές - επίσης φαίνεται ότι έχουν χειροτερέψει οριακά λόγω των συνθηκών της πανδημίας.
  • Οι λόγοι βελτίωσης όσων σχέσεων έχουν βελτιωθεί είναι ο περισσότερος κοινός ποιοτικός χρόνος, οι κοινές δραστηριότητες, η καλύτερη επικοινωνία, η αυξημένη ενσυναίσθηση, η κατανόηση και αλληλοστήριξη, ενώ ...
  • Αντίθετα, οι λόγοι που οι σχέσεις έχουν χειροτερέψει είναι η αραιή και ελλιπής επικοινωνία, ο περιορισμένος κοινός χρόνος και δραστηριότητες, η απομάκρυνση - έως και αδιαφορία - αλλά και οι εντάσεις & συγκρούσεις.

Δείτε την παρουσίαση της έρευνας εδώ

17 / 012021Η επίδραση των social media κατά τη διάρκεια της πανδημίας

Το τελευταίο «κύμα» του 2020 της Πανελλήνιας Έρευνας Focus on Tech Life της Focus Bari, εντοπίζει την διείσδυση του internet μεταξύ Ελλήνων 16-74 χρόνων στο 92%.  Ουσιαστικά, όλοι οι Έλληνες είναι πλέον χρήστες internet, ενώ οι συνθήκες της πανδημίας πυροδότησαν την ήδη υπάρχουσα τάση ανάπτυξης της digital ζωής στην καθημερινότητα:  όλοι ενημερωνόμαστε, διασκεδάζουμε, ψυχαγωγούμαστε, επικοινωνούμε, κοινωνικοποιούμαστε, προβάλλουμε και προσφέρουμε τις επαγγελματικές μας υπηρεσίες, αλλά και ψωνίζουμε διαδικτυακά.

Ως φυσικό επακόλουθο, επτά στους δέκα Έλληνες δηλώνουν ότι αύξησαν τον χρόνο (και ενέργεια) που αφιερώνουν στα σόσιαλ από την έναρξη των lockdown από τον περασμένο Μάρτιο έως σήμερα:  το Facebook έχει φτάσει στο 75%--με τρεις στους τέσσερις Έλληνες να έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ, ενώ ακολουθούν τα Youtube και Instagram στο 62% και 55% αντίστοιχα. Όμως, ο αυξημένος χρόνος έκθεσης και διάδρασης στα σόσιαλ δεν είναι πάντα θετικός.  Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari, εντοπίζεται ότι:

  • Δύο στους τρεις Έλληνες αγαπούν τα σόσιαλ γιατί τους κρατούν σ’ επαφή με φίλους, με την κοινωνία και γενικότερα τους κάνουν να νιώθουν συνδεδεμένοι με τον «έξω κόσμο», καθώς και…
  • Δύο στους πέντε χρησιμοποιούν τα σόσιαλ για να προβάλουν την δουλειά τους ή/και να προσφέρουν επαγγελματικές υπηρεσίες τους
  • Τρεις στους πέντε παραδέχονται ότι αφιερώνουν στα σόσιαλ περισσότερο χρόνο απ’ όσο θα ήθελαν και συχνά παρασύρονται από αυτά και αμελούν άλλες δράσεις που θα ήθελαν να κάνουν, όπως διάβασμα, κάποιο άλλο χόμπυ, άθλημα κλπ., ενώ…
  • Δύο στους πέντε κάθε μέρα λένε το πρωί στον εαυτό τους ότι δεν θα παρασυρθούν από τα σόσιαλ, όμως δεν το καταφέρνουν!
  • Ένας στους τρεις ομολογεί ότι συχνά τα σόσιαλ τον/την κάνουν να αισθάνεται ακόμα περισσότερη μοναξιά—παρά την «σύνδεση»--καθώς κάποια posts φίλων τους κάνουν να αισθάνονται κατάθλιψη, και…
  • Ειδικά τα posts με φωτογραφίες από εποχές προ πανδημίας τους κάνουν να αισθάνονται θλίψη

Δείτε όλη την παρουσίαση εδώ

Μαρκάροντας το κουτί και δίνοντας τα στοιχεία επικοινωνίας σας, αναγνωρίζετε ότι έχετε διαβάσει την Πολιτική Απορρήτου – GDPR και δίνετε τη συγκατάθεσή σας για να λαμβάνετε επικοινωνία σχετικά με την δραστηριότητα της Focus Bari, υπηρεσίες/προϊόντα και εκδηλώσεις που ίσως σας ενδιαφέρουν. Ωστόσο, αν αλλάξετε γνώμη, μπορείτε να απεγγραφείτε ανά πάσα στιγμή από την επικοινωνία μας, ακολουθώντας τις οδηγίες που θα βρείτε μέσα στα email που λαμβάνετε από εμάς.
By clicking the button and sharing your contact information with us, you acknowledge that you have read our Personal data policy - GDPR and that you consent to receiving communications about Focus Bari’s business, products/services, and events that may be of interest to you. However, if you ever change your mind, you can unsubscribe from our communications by following the instructions within the email that you receive from us.